Interesujesz się marketingiem medycznym? Myślisz o marketingu, ale typowo pod kątem Twojej branży?

Chciałbyś przyciągnąć Pacjenta do swojej Kliniki?

Skontaktuj się z nami!

Działania marketingu medycznego jakie prowadzimy to m.in.:

  • Tworzenie Kampanii prozdrowotnych
  • Transgraniczna Opieka zdrowotna
  • Telemarketing medyczny
  • Tworzenie stron internetowych oraz ich optymalizacja 
  • Prowadzenie Stron Facebook oraz innych portali społecznościowych
  • Działania typu mass mailing
  • Teleankiety medyczne
  • Działania typu "Tajemniczy Pacjent"
  • Audyty jakościowe
  • Doradztwo w zakresie usług w sektorze Ochrony Zdrowia
  • Organizacja spotkań dla Pacjenta

Pamiętaj!

Marketing medyczny to kompleksowa strategia zmierzająca do sprzedaży świadczenia czy produktu medycznego. To budowanie zadowalających relacji z klientem i wysoka jakość obsługi, która spowoduje pozyskanie kolejnych usatysfakcjonowanych pacjentów oraz utrzymanie dotychczasowych. Spójny wizerunek organizacji świadczącej usługę zdrowotną i zespołu medycznego, zaowocuje mocną pozycją szpitala czy centrum medycznego na polskim rynku usług medycznych, a także międzynarodowym. Zaawansowana kultura marketingowa ośrodka medycznego przełoży się na lepsze wyniki finansowe w długofalowej perspektywie, a nie tylko pojedynczą sprzedażą wizyty lekarskiej, badania czy zabiegu medycznego.

Od czego podmiot świadczący usługę medyczną powinien zacząć?

Jednym z pierwszych pytań jakie musi zadać sobie organizacja, jest to kto jest zainteresowany moją usługą medyczną, jaki jest „mój pacjent” i co mogę mu zaoferować. Drugi etap to segmentacja rynku i dobranie rynku docelowego. Celem działań marketingowych będzie tworzenie, komunikowanie się, dystrybucja wartości i zyskowność. Wartość danej usługi czy produktu nie może być tylko doceniana przez organizację zdrowotną, to klient musi ją postrzegać i respektować.

Opracowanie wartościowej oferty i zainteresowanie nią konsumentów, powinno odbyć się w oparciu o świadomość jej istnienia, postrzeganie jej jako akceptowalnej i dostępnej oraz niedrogiej. Wszystko z punktu widzenia pacjenta i jego bliskich.

Podmiot medyczny musi budować sukcesywnie swoją pozycję na rynku docelowym. Zdobyć uznanie, na przykład, jako organizacja najlepiej obsługująca pacjentów, wdrażająca najnowocześniejsze metody diagnostyczne i terapeutyczne oraz zrzeszająca najlepszych specjalistów.

Powyższe wymaga umiejętności badania rynku, projektowania produktów/usług, ich właściwej dystrybucji, ustalania cen, form reklamy, promocji sprzedaży i zarządzania sprzedażą. 

Komunikacja marketingowa w promocji usług medycznych

kaboompics.com_Customers & Users - Color Wheel

Użycie odpowiednich środków komunikacji marketingowej służy opisaniu pacjentom oferowanych przez placówkę medyczną korzyści i pozycjonowaniu danej marki. Odpowiedni ich dobór i realizacja planów marketingowych zwiększa wartość marki – zakodowanie jej w pamięci odbiorców, kreację wizerunku, wzmocnienie więzi między marką a konsumentem i przede wszystkim wywołanie odpowiedzi na markę. Należy zadbać o każdy kontakt z marką – może on wzmocnić lub osłabić wizerunek placówki medycznej w oczach pacjentów i ich rodziny.

 

Kanały komunikacji w sprzedaży usług medycznych

  • Reklama. Prezentacja usług oferowanych przez podmiot lub zespół medyczny.
  • Promocja sprzedaży. Forma zachęceń wspomagająca sprzedaż.
  • Imprezy i promocja wydarzeń. Aktywności zaprojektowane, aby stworzyć interakcje z marką.
  • Public relations. Promowanie i ochrona wizerunku podmiotu medycznego.
  • Sprzedaż osobista. Interakcja z każdym pacjentem, lub ich grupą, w celu odpowiedzi na pytania czy dobór odpowiedniej usługi.
  • Marketing bezpośredni. Bezpośrednia komunikacja poprzez pocztę elektroniczną, telefon czy Internet.

Serdecznie zapraszamy do kontaktu na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. celem uzyskania większej ilości szczegółów.

 

Przygotowanie podmiotu do obsługi pacjenta zagranicznego

hands-600497_1280

  • audyt placówki
  • przygotowanie procedury obsługi pacjenta zagranicznego gotowej do wdrożenia
  • implementacja best practice koordynacji pacjenta zagranicznego
  • szkolenie personelu medycznego i administracyjnego

 

Obsługa pacjenta zagranicznego – concierge service

keyboard-616492_1280

  • obsługa zapytań od pacjentów zagranicznych
  • przygotowywanie ofert indywidualnie dopasowanych do potrzeb pacjentów i ich bliskich
  • koordynacja pobytu pacjenta w placówce medycznej i w Polsce
  • organizowanie terminu świadczenia medycznego, rezerwacja lotów, transportów, zakwaterowania i koordynacja czasu wolnego
  • opracowanie oferty dla bliskich pacjenta (dodatkowa sprzedaż usług medycznych)

 

Szkolenia z zakresu turystyki medycznej

  • strategia działań marketingowych na rynkach międzynarodowych
  • standardy obsługi pacjenta zagranicznego
  • analiza rynków turystyki medycznej
  • best practice/case studies
  • praktyczne aspekty współpracy z pośrednikami